انتخاب|خوزستان

زمان انتشار مطلب : ۱۴۰۱/۰۶/۲۴ - ۱۷:۲۶ چاپ مطلب   ارسال به دوستان

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان از سوی شرکت ملی نفت برای حفظ جنگل‌های زاگرس

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان از سوی شرکت ملی نفت برای حفظ جنگل‌های زاگرس مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفتخیز شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد که وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، ۱۰ میلیارد تومان برای آفت‌زدایی از جنگل‌های بلوط زاگرس اختصاص داده است. انتخاب خوزستان به […]

312442.jpg
اختصاص ۱۰ میلیارد تومان از سوی شرکت ملی نفت برای حفظ جنگل‌های زاگرس
مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفتخیز شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد که وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، ۱۰ میلیارد تومان برای آفت‌زدایی از جنگل‌های بلوط زاگرس اختصاص داده است.

انتخاب خوزستان به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران به نقل از ایرنا، در روزهای اخیر و با اوج‌گیری صدمه به جنگل‌های بلوط زاگرس به‌واسطه آفت در غرب کشور موضوع بی‌توجهی وزارت نفت برای نجات این جنگل‌ها با توجه به نفت‌خیز بودن این منطقه مطرح شده بود؛ موضوعی که با واکنش وزارت نفت روبه‌رو شد و بابک دارابی، مشاور اجتماعی وزیر نفت، از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان از سوی این وزارتخانه برای نجات جنگل‌های بلوط خبر داد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با این اقدام گام مؤثری برای رفع آسیب جنگل‌های زاگرس برداشته شده باشد، اظهار کرد: از آنجایی که برای همکاران صنعت نفت طرح‌های زیست محیطی و صیانت از جنگل‌های زاگرس دارای اهمیت بسیار زیادی بود، این موضوع همسو با مسئولیت‌های اجتماعی این وزارتخانه انجام شد و امیدواریم آفت‌زدایی با جدیت بیشتری دنبال شود.

حدود ۵۰ درصد معیشت مردم منطقه وابسته به محصولات فرعی جنگل‌های بلوط و کشاورزی است، همچنین از لحاظ اکولوژیکی و زیست‌محیطی نیز این جنگل‌ها نقش مهمی در غرب کشور ایفا می‌کنند. کاهش گازهای آلاینده، ذخیره و تنظیم چرخه آب کشور و کاهش فرسایش خاک از دیگر وظایف این جنگل‌ها به‌شمار می‌رود.

 

, ,