- پایگاه خبری انتخاب خوزستان – اخبار مهم و به روز خوزستان - http://entekhab-khouzestan.com -

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از مدافعان سلامت و کادر درمان تقدیر کرد

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از مدافعان سلامت و کادر درمان تقدیر کرد

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان طی نشستی به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار از رئیس بیمارستان رازی و پرستاران این بیمارستان تقدیر کرد.

به گزارش انتخاب خوزستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان امروز سه‌شنبه ۲ دی در مراسم گرامیداشت روز پرستار که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زینب (س) گفت: این بانوی بزرگوار اسطوره بسیار بزرگی در محاسن و فضائل است و این ویژگی‌ها در مورد ایشان در منابع مختلف بیان شده است.
محمد جوروند اظهار کرد: از ابتدای کرونا تا امروز فعالیت‌های بسیار خوبی توسط حوزه فرهنگ و هنر در رابطه با آگاه‌سازی جامعه نسبت به این بیماری انجام شده است.وی افزود: همچنین شورای اطلاع‌رسانی ویژه کرونا به ریاست معاون سیاسی اجتماعی استانداری و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان راه‌اندازی و تاکنون چندین جلسه با حضور مدیران رسانه‌ها برگزار شده که در برخی جلسات رئیس و معاون دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز حضور داشتند.
جوروند اضافه کرد: بیش از هشت هزار برنامه در حوزه فرهنگ و هنر در بخش‌های تئاتر، شعر، موسیقی، تجسمی، قرآنی، مساجد و … برگزار شد که از جمله آنها می‌توان به برگزاری چندین جشنواره آنلاین، پویش در خانه بمانیم و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و … اشاره کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و هنر توانست سهم خود را هرچند کوچک در این حوزه انجام دهد تصریح کرد: البته این اقدامات در قبال زحماتی که کادر بهداشت و درمان در جهت رسیدگی به بیماران متحمل می‌شوند، غیرقابل قیاس و ورای تقدیر است.وی بیان کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا نقش پرستاران و کادر بهداشت و درمان بیش از پیش نمایان شد و نشان داد که این قشر،خدمتگزار بسیار خوبی نه فقط در بحث کرونا بلکه در احیا و نجات جان انسان‌ها هستند که اجر معنوی بسیار بالایی هم در دنیا و هم در آخرت نصیب آنها می شود.
جوروند با بیان اینکه اگر بخواهیم ۲ بانو را در حوزه ولایت‌مداری و اطلاعت از امر ولی نام ببریم یکی حضرت فاطمه (س) و دیگری حضرت زینب (س) است افزود: حضرت فاطمه (س) در دوره‌ امیرالمؤمنین علی (ع) پناه و همراه ایشان بود و حضرت زینب (س) نیز در واقعه کربلا مدافع حضرت اباعبدالحسین (ع) و امام سجاد (ع) بود.
ماندانا قنواتی رئیس بیمارستان رازی اهواز نیز با تقدیر از پرستاران و کادر بهداشت و درمان که فعالیت‌‌ها و زحمات زیادی در خدمت به بیماران به ویژه در ایام کرونا داشتند یادآور شد: امیدوارم مردم و جامعه همانطور که در یک ماه اخیر نکات بهداشتی و شرایط قرنطینه را رعایت کردند این روند را همچنان ادامه دهند تا روز به روز شاهد کاهش این بیماری و در نهایت شکست آن باشیم.
گفتنی است،در پایان از قنواتی رئیس بیمارستان رازی اهواز، جانکی یکی از پرستاران این بیمارستان و عباس دشتی از مدافعان حرم استان تقدیر شد.ح