- پایگاه خبری انتخاب خوزستان – اخبار مهم و به روز خوزستان - http://entekhab-khouzestan.com -

استاندار خوزستان، باسکول مرز تجاری چذابه هرچه سریعتر جمع‌آوری شود

استاندار خوزستان با اشاره به مصوبه شورای تامین استان مبنی بر جمع‌آوری باسکول مرز تجاری چذابه، گفت: فرماندهی مرزبانی خوزستان باید هرچه سریعتر نسبت به اجرایی شدن این مصوبه شورای تامین اقدام کند.

پایگاه خبرى انتخاب خوزستان : غلامرضا شریعتی با بیان اینکه باسکول فعلی در مرز چذابه در مسیر توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان موانعی ایجاد کرده، بیان کرد: به‌منظور حمایت از فعالیت‌های اقتصادی استان و افزایش حجم مبادلات تجاری کشور، جمع آوری این باسکول ضروری است.

وی ادامه‌داد: در این راستا معاونت اقتصادی استانداری خوزستان موظف به پیگیری این موضوع است و باید نتیجه نهایی در رابطه جمع آوری باسکول مرز چذابه را به دبیرخانه شورای تامین گزارش کند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو بر پایداری سیاست‌های تجارت خارجی کشور و پرهیز از محدودیت‌ غیرضروری در صادرات کالاهای داخلی تاکیدکرد و افزود: حفظ بازارهای هدف و بهبود شرایط اقتصادی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد:به‌همین دلیل باید پیش از اعمال محدودیت در صادرات کالاها، ابعاد مختلف سیاستگذاری‌های تجاری مورد بررسی قرار گیرد.

شریعتی ادامه داد: بیشترین حجم صادرات کالا از استان خوزستان به کشور عراق است که بخش قابل توجهی از این کالاها را محصولات کشاورزی تشکیل می‌دهد.

وی تغییرات مکرر در سیاست‌های تجارت خارجی کشور مبنی بر محدودیت صادرات کالای داخلی به ویژه محصولات کشاورزی به بازارهای هدف در کشور عراق آسیب وارد کرده، گفت: این موضوع باعث شد تا محصولات دیگر کشورها به رقبای جدی برای کالاهای ایرانی تبدیل شوند.

استاندار خوزستان بیان کرد: با این وجود از تجار خوزستانی درخواست می‌شود تا با دقت به بازاریابی محصولات خود به‌منظور افزایش حجم صادرات استان تلاش کنند.

براساس این گزارش، صادرات کالاهای غیر نفتی ارزیابی در گمرکات خوزستان در ۶ ماه نخست امسال به وزن ۶ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۷۹۸ تن و به ارزش بیش از ۲۳۸ هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال معادل بیش از یک میلیاردو ۴۸۹ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۱۸ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۳۰ درصد کاهش داشته است.