- پایگاه خبری انتخاب خوزستان – اخبار مهم و به روز خوزستان - http://entekhab-khouzestan.com -

اظهار تاسف آیت‌الله جنتی از اظهارات حاشیه‌ساز رئیس جمهور/ دولت در راستای رفع گرانی و تورم بکوشد

 

به گزارش انتخاب خوزستان، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (۳ دی ۱۳۹۹) در نطق پیش از دستور خود در جلسه این شورا با توصیه به همگان برای خواندن و عمل کردن به کتاب چهل حدیث امام خمینی (ره) گفت: اخیرا توفیق شد برای چندمین بار چهل حدیث امام خمینی را بخوانم و در آن تدقیق کنم. یکی از گناهان بزرگی که در این کتاب بحث شده و آثار و تبعات سنگینی دارد، غیبت کردن است.
ایشان با بیان اینکه در شرایط کنونی این گناه کبیره “نیمه رایج شده” افزود: طبق روایت اگر کسی مرتکب این گناه شود اعمال خوبش به فرد غیبت شونده می‌رود و اعمال شر غیبت شونده به فرد غیبت کننده منتقل می‌شود؛ از این رو همگان باید مراقب باشیم که آلوده به گناهان مختلف به ویژه غیبت نشویم.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه متاسفانه در سخنان برخی از مسئولان همچنان بحث مذاکره با آمریکا دیده می‌شود، گفت: پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، اختلافات و شکاف‌های عمیق و قدیمی در این کشور روز به روز افزایش پیدا کرده و موجب آبروریزی آنها شده؛ و علیرغم کینه توزی های سران رژیم آمریکا علیه مردم خوب کشورمان، عجیب است که عده‌ای همچنان بر طبل مذاکره با آمریکا که سراسر درگیر مشکلات خودش است، می‌زنند.

ایشان متذکر شد: همان طور که بارها رهبر معظم انقلاب فرمودند، علاج مشکلات کشور، در توجه و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی است که امیدواریم مسئولان به جای نگاه به خارج کشور، به خود آمده و ظرفیت‌های عظیم داخلی را فعال کنند.

دبیر شورای نگهبان در بخش سوم سخنان خود با ابراز تاسف از اظهارات نادرست و حاشیه ساز رئیس جمهور درباره مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تاکید کرد: من در تعجبم چرا در این شرایط که به دلیل سوء تدبیری‌های برخی مسئولان مردم با مشکلاتی همچون گرانی و تورم مواجهه هستند و همه باید جهت رفع آنها بکوشند، آقای رئیس جمهور اظهارت خلاف قانون اساسی علیه شورای نگهبان مطرح می‌کنند که اصلا در شان ایشان نبود.

ایشان تاکید کرد: شورای نگهبان بر اساس نص صریح قانون اساسی به وظایفی که بر عهده‌اش قرار گرفته شامل تطبیق مصوبات با شرع مقدس و قانون اساسی، نظارت بر انتخابات و تفسیر قانون اساسی عمل میکند.

آیت الله جنتی در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد که مسئولان آرامش کشور را بهم نزنند و به وظایف قانونی خود عمل کنند.‌