- پایگاه خبری انتخاب خوزستان – اخبار مهم و به روز خوزستان - http://entekhab-khouzestan.com -

این شورا مجالی برای رفع موانع کسب و کار است

استاندار خوزستان در آیین تجلیل از شوراهای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برتر کشور

این شورا مجالی برای رفع موانع کسب و کار است

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مجالی برای تعامل بیشتر ارکان حاکمیت با بخش خصوصی است گفت: از سوی دیگر این شورا محلی برای رفع موانع کسب و کار و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی است.
غلامرضا شریعتی در یکصد و دومین نشست شورای ملی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهارداشت: از ابتدای سال ۱۳۹۴، نقش آفرینی این شورا در استان خوزستان بیشتر شد؛ به نحوی که از سال ۱۳۹۴ تا ۹ ماهه سال جاری تعداد ۵۴ نشست شورا برگزار شد و در طی این جلسات، بالغ بر ۱۳۱ موضوع در بخش های گوناگون اقتصادی در دستور کار قرار گرفت.
استاندار خوزستان یادآورشد: به لحاظ موضوعی حوزه های امور مالیاتی، تأمین اجتماعی، تجارت خارجی،کشاورزی و آبزی پروری و راه و شهرسازی و مدیریت شهری بیشترین سهم از کل موضوعات طرح شده در جلسات شورا را به خود اختصاص داده اند.
شریعتی تصریح کرد: در طی ۵۴ جلسه برگزار شده شورا ۲۸۰ تصمیم در حوزه های مختلف اقتصادی مصوب شد که ۷۸ درصد آنها دارای ماهیت استانی و ۲۲ درصد دیگر ماهیت ملی دارند؛ همچنین از ۲۱۹ مصوبه استانی ۸۴ اجرایی و ۱۱ درصد در حال پیگیری و پنج درصد اجرایی نشده اند.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از این آیین با تاکید بر کاهش نقش دولت در فعالیت های اقتصادی بیان داشت: لذا نباید به بهانه حمایت از بخش خصوصی افراد را متهم کنیم.
وی با اشاره به کارایی بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی و تولیدی گفت: در سال ۱۳۹۱ گروه ملی فولاد صنعتی ایران به بخش خصوصی واگذار شد که پس از ۲ سال فعالیت این گروه فولادی به تولید یک میلیون ۶۴۹ هزار تن (بیش از ظرفیت اسمی کارخانه) در سال دست یافت که این میزان برابر با تولید ماهانه ۱۴۵ هزار تن است.