انتخاب|خوزستان

زمان انتشار مطلب : ۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۲۰:۴۱ چاپ مطلب   ارسال به دوستان
معاون شرکت ملی حفاری ایران :

تلاش برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرا تا پایان امسال

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌‌های حفاری گفت: با اتخاذ تمهیدات لازم و برنامه ریزی‌های به عمل آمده، نهایت تلاش برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرای این بخش تا پایان سال جاری بکار گرفته شده است.

مهران مکوندی اظهار کرد: این شرکت هم اکنون در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور پنج پروژه کلید در دست(EPDS) در حال اجرا دارد که بین ۶۹ تا افزون بر ۹۴ درصد پیشرفت کار دارند.

وی افزود: براساس توافق با کارفرماها به منظور بهره‌‌برداری به ‌موقع از چاه‌‌های حفر شده، با پایان گرفتن عملیات حفاری هر حلقه چاه و تکمیل آن، چاه آماده تولید در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌‌های حفاری گفت: از این تعداد پروژه یک پروژه در طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی، یک پروژه در بخش خشکی میدان گازی کیش، یک پروژه در میدان نفتی آذر و دو پروژه در طرح‌های توسعه‌‌ای میدان‌‌های نفتی غرب کارون در دست اجرا است.

مکوندی تصریح کرد: این پروژه‌‌ها در حوزه‌‌های عملیاتی شرکت‌های نفت و گاز پارس، مهندسی و توسعه نفت (متن)، نفت و گاز اروندان و شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر هستند.

وی اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران در فاز ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی، حفاری و تکمیل ۲۲ حلقه چاه را عهده‌دار است که در زمان حاضر این پروژه با پیشرفت کار ۸۵٫۰۵ درصد مراحل اجرایی را پشت سر می‌گذارد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌‌های حفاری ادامه داد: پروژه حفاری هفت حلقه چاه در میدان نفتی آذر نیز با پیشرفت ۹۴٫۴۰ درصد و پروژه حفاری و تکمیل سه حلقه چاه جدید و تعمیر و تکمیل ۱۰ حلقه چاه در میدان نفتی اروندان با پیشرفت ۷۲٫۸۷ درصد و ۱۳ حلقه چاه در میدان گازی کیش با پیشرفت ۹۴٫۴۴ درصد به مراحل پایان کار نزدیک می‌شوند.

مکوندی با اشاره به پایان عملیات و تکمیل نهایی حفاری ۴۰ حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی در اوایل سال جاری، گفت: این در حالی است که پروژه حفاری ۲۰ حلقه چاه دیگر در این میدان با پیشرفت ۶۹٫۰۷ درصد مراحل اجرایی را طی می‌کند.

وی به قرارداد حفاری هشت حلقه چاه اکتشافی میان شرکت ملی حفاری ایران و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد و یادآور شد: عملیات حفاری دو حلقه از این چاه‌‌ها با اختصاص دو دستگاه حفاری سنگین خشکی در مناطق خنج در استان فارس و شادگان در استان خوزستان شروع شده است.

,