- پایگاه خبری انتخاب خوزستان – اخبار مهم و به روز خوزستان - http://entekhab-khouzestan.com -

حذف گواهی عدم سوء پیشینه و حذف ۹۰ درصدی سختگیری‌ها برای دریافت مجوز کسب و کار

رئیس کمیسیون محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به حذف گواهی عدم سوء پیشینه برای صدور برخی مجوز‌های کسب و کار از کاهش ۹۰ درصدی سختگیری‌ها در این زمینه گفت.

 نعمت الله نوری زاده گفت: بر اساس بند الف ماده هفت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴قانون اساسی، به‌منظور توسعه فعالیت بخش‌های غیردولتی در اقتصاد ملی، توانمندسازی و رفع محدودیت از فعالیت این بخش‌ها در عرصه‌های اقتصادی و تسهیل سرمایه‌گذاری در کشور، هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شده است.به گفته او، روال قانونی برای اخذ گواهی عدم سوء پیشینه دربرگیرنده همه کسب و کار‌ها نبوده و این موضوع علاوه بر زمان بر بودن صدور مجوز برای برخی فعالان اقتصادی، محدودیت‌هایی ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اهواز  می‌گوید: اکنون  ۹۰ درصد سختگیری‌های قبلی برای راه اندازی کسب و کار حذف شده.

این مقام مسئول گفت: قانون شرایط سنی بالای ۲۵ سال نیز حذف شده و افراد به شرط داشتن تخصص حتی در سن ۱۸ سالگی نیز می‌توانند صاحب کسب و کار شوند.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد صدور مجوز برای ۳۰۰ نوع کسب و کار در کشور نیازمند مدرک عدم سوء پیشینه بوده است و دریافت چنین مدرکی برای صدور مجوز در ۹۰ درصد از کسب و کار‌ها غیرضروری و بدون مبنای قانونی اعلام شده.

مرجع / باشگاه خبرنگاران