انتخاب|خوزستان

زمان انتشار مطلب : ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ - ۱۵:۰۰ چاپ مطلب   ارسال به دوستان

حضور مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در برنامه تلویزیونی عصر ماندگار

امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در برنامه تلویزیونی عصر ماندگار حضور یافت.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور در برنامه تلویزیونی عصر ماندگار در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خوزستان به بیان توضیحاتی درباره‌ی نقش مجموعه عظیم صنعتی  فولاد خوزستان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، حفظ و نشر آثار شهیدان، توسعه و اشتغال پایدار، حمایت از ورزش در استان خوزستان و مشکلات ناشی از قطعی برق، عوارض مالیاتی بر صادرات محصولات فولادی و حمله ناکام سایبری به شرکت پرداخت.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: در دوران دفاع مقدس دشمن رو در روی رزمندگان قرار داشت. اما امروزه در حوزه اقتصادی، باید مراقب تمامی جبهه‌ها باشیم.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تولید، گفت: راه برون‌رفت از بحران کشور در شرایط فعلی، آگاهی، بهبود شرایط اقتصادی و تلاش برای تولید پایدار است. دشمن از این مسئله غافل نبوده و تمرکزش را بر اخلال در تولید و شریان‌های اقتصادی کشور گذاشته است.
ابراهیمی افزود: امروز صنعت بر پایه فناوری پیش می‌رود. اگر بخواهیم در منطقه و جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم باید در حوزه فناوری  سرمایه گذاری کنیم. از سویی دشمن نیز در حوزه انتقال فناوری، وابستگی شدید ایجاد نموده و یا  این دانش را در اختیار ما قرار نمی‌دهد. باید توانمندی و هوش جوانان را در این حوزه بکار بگیریم.
وی گفت: شرکت فولاد خوزستان با حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان، بر پایه‌ دانش و فناوری‌های نو سعی دارد، شرایط رشد را برای بومی‌سازی  فراهم کند. فولاد خوزستان در کشور یک صنعت پیشران است. با وجود ارزآوری چشم‌گیر  شرکت، دشمنان به دنبال ایجاد حادثه برای القای بار مالی و جانی به شرکت بودند، اما با تلاش کارکنان و مسئولان ناکام ماندند. حمله سابیری، نشان‌دهنده‌ی اهمیت شرکت فولاد خوزستان در صنعت کشور  است.
مدیرعامل فولاد خوزستان از  اقدامات انجام شده در ساعات اولیه حمله سایبری به شرکت گفت و افزود: فولاد خوزستان، به برکت ۵۸ شهید دوران دفاع مقدس و جانفشانی کارکنان خط تولید، اهداف شوم دشمن که از حمایت تصویری شبکه‌های معاند برخوردار هستند، نقش بر آب کرد.
وی با اشاره به مدیریت بحران در حمله سایبری اخیر گفت: تحریم، فاصله گسل‌های اقتصادی را  نشان داده است. در حوزه مدیریت بحران در کشور ضعف وجود دارد. اگر در حوزهای مختلف همانند زمان جنگ تحمیلی با هدفی صادقانه و خالصانه عمل نماییم، بسیاری از بحران‌ها تکرار نمی‌شود. اقدام جهادی و انقلابی در زمان مناسب، بسیار تاثیر گذار است. تفکر مبتنی بر ریسک، راه‌حل عبور از بحران‌ها است.در واقع کنترل اوضاع در یک شرایط پیچیده، حاصل مدیریتی صحیح در هر سازمان است. مدیران فولاد خوزستان با درایت، تخصص و تلاش شبانه روزی، بحران را به مشکلات کوچک تقسیم نموده و راه حل مناسب را ارائه نمودند.
ابراهیمی با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه به عنوان یک فرصت در بازار جهانی گفت: این جنگ یک بازه زمان طلایی دو ماهه به‌ وجود آورد؛ اگر عوارض مالیاتی مانعی برای صادرات محصولات فولادی نبود، می‌توانستیم ارزآوری برای کشور داشته باشیم.
مدیرعامل فولاد خوزستان افزود: محدودیت های برق باعث توقف در خطوط تولید شرکت شد، از مسئولان انتظار داریم با درایت و برنامه‌ریزی و حمایت از صنایع، نگذارند تولید در شرکت‌های صنعتی بزرگ مانند فولاد خوزستان متوقف شود.
وی در رابطه با جوان‌گرایی و اعتماد به نسل جوان اظهار داشت: نیروی کار در کشور باید با جوان‌گرایی همراه باشد. اما با توجه به تجربه‌های  پس از انقلاب، در کنار استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار اقتصادی، باید از مغز‌افزار اقتصادی که همان کارکنان با تجربه در طول چهل سال گذشته هستند، استفاده شود.
وی اظهار داشت: فولاد خوزستان تولید پایدار،‌ توسعه و اشتغال جوانان را در دستور کار خود قرار داده است. این شرکت با برگزاری آزمون در اسفندماه سال گذشته پانصد نیروی تازه نفس را از میان ۲۵ هزار شرکت کننده بومی در آزمون، جذب کرد. این عزیزان پس از گذراندن دوره های آموزشی مشغول به فعالیت خواهند شد.
ابراهیمی افزود: البته  در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز همچون تولید، سرآمد  است. ساخت درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی در منطقه چنعان، ساخت ورزشگاه مدرن شهدای فولاد، راهسازی و جاده سازی، کمک رسانی مطلوب در سیلاب استان و زلزله شهرستان اندیکا، امداد‌رسانی به حادثه ریزش ساختمان متروپل، توزیع بسته های معیشتی در مناطق کم برخوردار، تهیه جهیزیه برای ۹۰ زوج‌ جوان و اجرای برنامه های فرهنگی در مناطق محروم و غیره گوشه ای از عملکرد فولاد خوزستان در این حوزه است.
ابراهیمی در  ادامه گفت: استان خوزستان منبع نخبه در ورزش فوتبال است. فولاد خوزستان با داشتن آکادمی حرفه‌ای سعی در ارتقای سطح فوتبال استان خوزستان و کشور دارد.
مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: امروز اگر آرامش و آسایشی وجود دارد و کارکنان خط تولید شرکت فولاد خوزستان شبانه‌روزی و با صلابت به فعالیت خود ادامه می دهد، مرهون خون شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی و جانفشانی آزادگان و جانبازان سرافزار میهن عزیزمان است.