انتخاب|خوزستان

زمان انتشار مطلب : ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۱۵:۱۱ چاپ مطلب   ارسال به دوستان

خوزستان نیازمند مرکز کنترل پایش و اعلام وضعیت آلودگی هوا/ نبود اراده کافی برخی دستگاه‌های اجرایی مانع تصمیم‌گیری درست در پیش بینی آلودگی هوا

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان؛ خوزستان نیازمند مرکز کنترل پایش و اعلام وضعیت آلودگی هوا/ نبود اراده کافی برخی دستگاه‌های اجرایی مانع تصمیم‌گیری درست در پیش بینی آلودگی هوا امید بن عباس، مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اهواز در اداره کل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت:مهم‌ترین اقدامی که […]

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان؛

خوزستان نیازمند مرکز کنترل پایش و اعلام وضعیت آلودگی هوا/ نبود اراده کافی برخی دستگاه‌های اجرایی مانع تصمیم‌گیری درست در پیش بینی آلودگی هوا

امید بن عباس، مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اهواز در اداره کل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت:مهم‌ترین اقدامی که باید پیرامون شناسایی منبع آلودگی هوا صورت گیرد مطالعه دقیق منابع آلودگی در استان و به ویژه کلانشهر اهواز است.

وی با اشاره به تناقضاتی که در مطالعات مختلف از سوی برخی صنایع و شرکت‌های استان پیرامون مساله آلودگی هوا وجود دارد بیان کرد: یکی از ضرورترین کارهایی که می‌توان برای یافتن منشا آلودگی هوا انجام داد تشکیل یک گروه علمی است که ابتدا علل آلودگی و سپس سهم هر بخش آلوده کننده را با مستندات مشخص کند.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان افزود: پس از اینکه علل و منشا آلودگی مشخص شد می‌توان برای پیشگیری و کاهش آن راهکاری ارایه داد و به نتیجه رسید.

وی بیان کرد: استان خوزستان نیازمند یک مرکز کنترل پایش و اعلام وضعیت آلودگی هوا است که دستگاه‌های مختلفی اعم از دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت، مدیریت بحران، هواشناسی، محیط زیست و … به اطلاعات آن دسترسی داشته باشند.

بن عباس با بیان این که اطلاعات دریافتی از مراجع مختلف در اختیار مرکز کنترل پایش آلودگی هوا قرار می‌گیرد بیان کرد: در این مرکز باید با استفاده از افراد نخبه و کارشناس به تحلیل داده‌ها دست یافت.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت وجود منابع اطلاعاتی مختلف و متنوع برای روشن شدن مسیر تصمیم گیری گفت: در حال حاضر در سراسر جهان مبنای اصلی تصمیم‌گیری ها جمع آوری اطلاعات مختلف از منابع گوناگون و سپس تحلیل محتوای این اطلاعات است.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان ادامه داد: در کشور ما نیز ظرفیت‌های مناسبی همچون سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، سازمان فضای ایران و … وجود دارد که اطلاعات بسیار خوبی را می توان از آن‌ها دریافت و مورد استفاده قرار داد‌، همچنین از این طریق می‌توان به پیش‌بینی صحیح‌تری رسید.

وی گفت: اساسا اطلاعات دریافتی دارای ضریب خطا نیز هستند اما جمع آوری آن‌ها یک مسیر و نقشه راه در اختیار ما قرار می دهد.

بن عباس توضیح داد: نکته دیگر که باید از دستگاه‌‌های مختلف در زمینه پیش‌بینی آلودگی هوا پرسید این است که برای پیش بینی در چه حوزه ای با کمبود مواجه هستند آیا در زمینه نیروی انسانی یا در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری با کمبود دارند؟ به عقیده من در این برهه و با توجه به امکانات مختلف و موجود در استان تنها همت و اراده لازم برای این کار کم است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی در حوزه مقابله با آلودگی هوا باید به صورت منسجم و در محل دریافت اطلاعات گرد هم بیابیند و از این طریق قدرت تصمیم‌گیری را بالا ببرند تا بتوانیم جلوتر از رخدادها تصمیم‌لازم را اتخاذ کنیم.

,