انتخاب|خوزستان

زمان انتشار مطلب : ۱۴۰۲/۰۳/۰۶ - ۱۷:۱۳ چاپ مطلب   ارسال به دوستان

دادستان مرکز استان خوزستان: محقق نشدن عدالت اجتماعی، از دلایل حضور زندانیان در زندان‌ها است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن سهمی از بودجه برای عدالت اجتماعی، گفت: شاید یکی از دلایل حضور زندانیان در زندان‌ها، عدم تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است که آسیب آن به زندانیان و خانواده‌های آن‌ها وارد شده است. صادق جعفری چگنی در مراسم پاسداشت روز ملی نسیم […]

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن سهمی از بودجه برای عدالت اجتماعی، گفت: شاید یکی از دلایل حضور زندانیان در زندان‌ها، عدم تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است که آسیب آن به زندانیان و خانواده‌های آن‌ها وارد شده است.

صادق جعفری چگنی در مراسم پاسداشت روز ملی نسیم مهر (روز ملی حمایت از خانواده زندانیان)، آیین اهدای ۱۶ سری جهیزیه، جشن عقد فرزندان مددجویان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان اهواز و توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی که امروز (۶ خردادماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اگر این گفته امام(ره) مبنی بر اینکه می‌توانیم زندان را به دانشگاه تبدیل کنیم و نگاه مقام معظم رهبری در خصوص تربیت زندانیان را به عنوان ایده در نظر بگیریم، این امور حتما نیازمند همکاری و همراهی است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در استان خوزستان مانند سایر استان‌ها که اقدامات اجرایی بسیار خوبی در راستای اجرای فرمایش حضرت امام (ره) و تاکیدات رهبر انجام داده‌اند، کار کنیم باید دستگاه‌های اجرایی نیز سهم خود را در این زمینه پرداخت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان بیان کرد: در اساسنامه انجمن حمایت از زندانیان به صراحت تاکید شده است که باید بخشی از عوارض به این انجمن پرداخت شود و باید حمایت‌های دولتی انجام شود اما تاکنون چیزی در این خصوص ندیده‌ایم.

جعفری چگنی با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن سهمی از بودجه برای عدالت اجتماعی، تصریح کرد: شاید یکی از دلایل حضور زندانیان در زندان‌ها، عدم تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است که آسیب آن به زندانیان و خانواده‌های آن‌ها وارد شده است.

وی گفت: قطعا باید در ردیف‌های بودجه‌ای سازمان برنامه و بودجه خوزستان، از این انجمن حمایت شود و تنها منتظر کمک‌های مردمی از بیرون نباشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در اجرای قوانین و مقررات، به سهم خود در تبدیل زندان به دانشگاه و نگاه رهبری در این زمینه کمک کنند.

وی با بیان اینکه نباید دغدغه همه امور بر دوش سازمان زندان‌ها باشد، گفت: صنایع مختلف مستقر در خوزستان باید وظایف خود در این زمینه را ایفا کنند. صنایع باید بخشی از ارزش افزوده را در این زمینه در نظر بگیرند و بستر قانونی آن نیز وجود دارد. اعتبارات حمایتی برای آسیب دیدگان اجتماعی نیز باید در نظر گرفته شود.

جعفری چگنی عنوان کرد: ما تنها به دنبال این نیستیم که تنها مجموعه زندان یک سری اقدامات خلاصه شده به خانواده زندانیان ارائه دهد و باید نگاه به پس از آزادی زندانی را داشته باشیم و زندانی و خانواده وی رها نشوند تا شاهد برگشت زندانی یا سرایت کردن جرایم به فرزندان و خانواده این افراد نباشیم. در این راستا با شهرداری اهواز قراردادی منعقد شده است تا بخشی از کارهای خدماتی به این افراد سپرده شود.

انتهای پیام