انتخاب|خوزستان

زمان انتشار مطلب : ۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۶:۰۴ چاپ مطلب   ارسال به دوستان

راه یابی هفت شهر از خوزستان به نخستین دوره طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان از راه یابی هفت شهر مسجدسلیمان،گتوند،بهبهان،ایذه،هندیجان،آغاجاری و امیدیه از استان خوزستان به مرحله نهایی نخستین دوره طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر خبر داد. انتخاب خوزستان به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند با اعلام این خبر گفت: پس از اعلام […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان از راه یابی هفت شهر مسجدسلیمان،گتوند،بهبهان،ایذه،هندیجان،آغاجاری و امیدیه از استان خوزستان به مرحله نهایی نخستین دوره طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر خبر داد.

انتخاب خوزستان به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند با اعلام این خبر گفت: پس از اعلام آمادگی ۳۶۷ شهر برای مشارکت در طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کارگاه‌های آموزشی برنامه‌نویسی فرهنگی و هنری در ۳۱ مرکز استان برگزار شد که پس از چند مرحله داوری ۱۲۹ شهر در نه حوزه موضوعی به مرحله نهایی راه یافتند.

وی افزود: در حوزه هنرهای نمایشی شهرهای آغاجاری،مسجدسلیمان و بهبهان، در حوزه مد و لباس مسجدسلیمان،در حوزه موسیقی مسجدسلیمان و ایذه،در حوزه ادبیات هندیجان،مسجدسلیمان و گتوند و در حوزه رسانه و مطبوعات امیدیه و مسجدسلیمان از استان خوزستان به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به اولویت های شاخص های هیئت‌داوران برای انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر،تصریح کرد: توجه به ظرفیت‌های بومی، محلی، ملی و ارزش‌های دینی در طراحی و اجرای برنامه‌ها، تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ و هنر شهر، مشارکت مردمی و فعالان حوزه فرهنگ و هنر و پشتیبانی شرکت‌های بزرگ تجاری، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری در تدوین و اجرای برنامه‌ها، خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ها و غیره از مهم‌ترین شاخص های های هیئت‌داوران برای انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر بود.

لازم به ذکر است که شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است.

گفتنی است،این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست.

 

, , , ,