انتخاب|خوزستان

زمان انتشار مطلب : ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰:۰۵ چاپ مطلب   ارسال به دوستان

رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در خوزستان

مشاور استاندار خوزستان درحوزه بهداشت و سلامت بیان کرد: رعایت نکردن فاصله اجتماعی در این شرایط سخت کرونایی تبدیل به یک معضل در خوزستان شده است. به گزارش انتخاب خوزستان؛ مهرداد شریفی اظهار داشت: با وجود اینکه هشت ماه از شیوع ویروس کرونا می گذرد اما جمعیت زیادی نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند، انتظار […]

مشاور استاندار خوزستان درحوزه بهداشت و سلامت بیان کرد: رعایت نکردن فاصله اجتماعی در این شرایط سخت کرونایی تبدیل به یک معضل در خوزستان شده است.

به گزارش انتخاب خوزستان؛ مهرداد شریفی اظهار داشت: با وجود اینکه هشت ماه از شیوع ویروس کرونا می گذرد اما جمعیت زیادی نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند، انتظار می رود بعد از گذشت این مدت طولانی مردم برخورد با این بیماری را یاد بگیرند.

وی گفت: نسخه ایمنی در مقابل این بیماری شست و شوی مرتب دست، استفاده از محلول گندزدا، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است.
مشاور استاندار خوزستان درحوزه بهداشت و سلامت ادامه داد: زمانی می توانیم در مقابله با کرونا توانمندسازی کنیم که برنامه های آموزشی تداوم داشته باشند و مردم نسبت به این آموزش ها حساس و راغب باشند.
وی گفت: مدیران باید نگاه سلامت محور داشته باشند و به صورت منظم ارزشیابی و نظارت بر نحوه آموزش و رعایت پروتکل های بهداشتی را در گروه های مختلف جامعه داشته باشند.
*پیشگیری آسان و ارزان است
بار هزینه های درمان و تست کرونا، امکان حضور نداشتن در جامعه و یا محل کار بسیار سنگین تر از انجام پروتکل های بهداشتی برای مقابله با ابتلا به این بیماری است.
مشاور استاندار خوزستان درحوزه بهداشت و سلامت با اشاره به اینکه تنها ۵۰ درصد جامعه پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند افزود: رعایت نکات بهداشتی درواقع پیشگیری از این بیماری است و بسیار آسان‌تر و ارزان‌تر از ابتلا به کرونا است به همین دلیل به مردم توصیه می شود پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا به این بیماری مهلک مبتلا نشوند.
وی گفت: فردی که مبتلا به این بیماری می شود بار هزینه زیادی را متحمل می شود و خانواده و اطرافیان خود را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
هشدار به تداخل بیماری آنفلوآنزا و کرونا
شریفی افزود: فصل پاییز و زمستان فصل شیوع بیماری آنفلوآنزا و سرما خوردگی است و شرایط را برای ابتلا به بیماری کرونا فراهم تر می کند به همین دلیل پیشگیری و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این ایام باید جدی تر گرفته شود.

مشاور استاندار خوزستان درحوزه بهداشت و سلامت اظهار داشت: ضروری است سازمان ها و نهادهای مختلف نسبت به انتشار پیام های هشدار آمیز و آموزشی در خصوص بیماری کرونا و آنفلوآنزا در سطح گسترده تری اقدام کنند.
نیاز به تغییر روش های آموزش پیشگیری

وی گفت: در این شرایط که وضعیت ابتلا به این بیماری در خوزستان دوباره به حالت قرمز کرونا بازگشته است نیاز است روش های آموزشی پیمشگیری از این بیماری نیز تغییر کند.
مشاور استاندار خوزستان درحوزه بهداشت و سلامت اظهار داشت: لازم است مدیران و متولیان امر با بهره‌گیری از نظرات جامعه شناسان برای هر منطقه آموزش‌های خاص را در نظر بگیرند تا مردم خطر را بیشتر احساس کنند و رعایت پروتکل های بهداشتی را یک تکلیف بدانند شریفی ادامه داد: برای کنترل این بیماری مردم باید در کنار مسئولان باشند و این مسیر سخت بدون همراهی مردم قابل طی شدن نیست.

مرجع؛ ایرنا

, ,