- پایگاه خبری انتخاب خوزستان – اخبار مهم و به روز خوزستان - http://entekhab-khouzestan.com -

شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان کجای معادلات جلوگیری از کمبود و گرانی مرغ است؟

 

این شرکت برای اینکه بازار خوزستان را از حالت بلبشو رها سازد باید اقدام به خرید مرغ های تلنبار شده در انبارها بکند و در زمان کمبود توزیع نمایند تا در این هوای گرم ماه مبارک رمضان و وجود بیماری کرونا شاهد صف بستن مردم برای تهیه این قلم جنس مصرفی خانواده ها نباشیم.

انتخاب خوزستان به نقل از هورنیوز، همانگونه که در گزارش های گذشته این رسانه عنوان شد، وقتی برخی اقلام مورد نیاز مردم در بازار خوزستان کمیاب و گران می شوند، مسئولین مربوطه به یک مصاحبه و ماجرای روز آن اتفاق می پردازند و هیچ زمانی با تحلیل بازار به جلوگیری از بروز موارد فوق به پیشواز نمی روند و راهکاری ندارند! اما این در خصوص بازار مرغ به شکل دیگریست که به آن می پردازیم.

با آغاز ماه مبارک رمضان و با توجه به فراوانی مصرف برخی اقلام غذایی مانند مرغ و… قیمت آنها بیش از دیگر ایام سال برای مردم اهمیت داشته و نقش پررنگ‌تری را در سبد غذایی شهروندان خوزستانی ایفا می‌کنند. از سویی دیگر با توجه به گرانی گوشت قرمز و ماهی، مناسب‌ترین پروتئین جایگزینِ این اقلام، مرغ است، درحالی‌که نوسانات قیمت و کمبود مرغ از چند ماه گذشته مخصوصاً در روزهای منتهی به تحویل سال جدید و اکنون نارضایتی‌های زیادی را در بین مردم استان به وجود آورده است. گرچه منابع دولتیِ متولی تولید و توزیع مرغ صحبت از توزیع و حجم مناسب مرغ در بازار می‌کنند اما مشاهدات خبرنگاران ما خبر از صف‌های طولانی خرید مرغ در شهرهای مختلف استان را می‌دهد. البته بماند که معاون اقتصادی استاندار خوزستان قول هایی مبنی بر اینکه کمبود مرغ در بازار ندارم و هرجا مرغ نبود به بنده زنگ بزنید و …. داده اما برخی مسئولین دیگر نیز باید پاسخگوی سوء مدیریت خود در مشکلات امروز بازار خوزستان باشند.

یکی از این مسئولین مدیران شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان هستند که معمولا پاسخگوی این کمبودها نبوده و امروز هم طبق روزها و ماه های گذشته و در ماه مبارک پاسخگوی نیاز مردم نیستند و آنگونه که مشخص است مسئولین نظارتی بر این شرکت بنا به دلایلی از بازخواست کردن مدیر و مسئولین آن سرباز زده و بازار مرغ خوزستان با این ملاحضات شاهد کمبود، گرانی و افسارگسیختگی شده است!

گواه این مطلب صحبت های پرویز فروغی دبیر کانون مرغداران گوشتی است که اظهار می کند: مرغ در سالن‌های پرورش مرغ تلمبار شده است و با مازاد تولید مواجهیم. این در حالیست که مرغ منجمد هم وارد بازار شده است!

وی در بخشی دیگر می گوید: اگر شرکت پشتیبانی امور دام به این موضوع ورود و اقدام به خرید این مرغ‌ها برای ذخایر کشور نکند فاجعه رخ خواهد داد.

یعنی این شرکت برای اینکه بازار خوزستان را از حالت بلبشو رها سازد باید اقدام به خرید مرغ های تلنبار شده بکند و در زمان کمبود توزیع نمایند تا در این هوای گرم ماه مبارک رمضان و وجود بیماری کرونا شاهد صف بستن مردم برای تهیه این قلم جنس مصرفی خانواده ها نباشیم.

البته بهتر است که مسئولین و مخصوصا مدیران این شرکت به موقع در محل کار خود حاضر شوند و با پیگیری مسئولیتی که بر عهده آنان است از این مشکلات جلوگیری کنند.