انتخاب|خوزستان

زمان انتشار مطلب : ۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۳:۵۹ چاپ مطلب   ارسال به دوستان

غیبت شهردار اهواز صدای ریاست کمیسیون عمران مجلس را هم در آورد/غیبت شهردار و معاون عمرانی استاندار در سفر رییس مجلس به خوزستان قابل توجیه نیست

عدم حضور نشان دهنده این است که شاید مشکلات خیلی برای این مسئولین اهمیت نداشته باشد! دکتر رضایی کوچى ریاست کمیسیون عمران مجلس در مصاحبه اختصاصی با انتخاب خوزستان گفت: استان خوزستان از نعمت های خدادادی زیادی همچون منابع نفتی منابع آب، کشاورزی گردشگری و پتانسیل مرزی برخوردار است اما متاسفانه در این استان محرومیت […]

عدم حضور نشان دهنده این است که شاید مشکلات خیلی برای این مسئولین اهمیت نداشته باشد!

دکتر رضایی کوچى ریاست کمیسیون عمران مجلس در مصاحبه اختصاصی با انتخاب خوزستان گفت: استان خوزستان از نعمت های خدادادی زیادی همچون منابع نفتی منابع آب، کشاورزی گردشگری و پتانسیل مرزی برخوردار است اما متاسفانه در این استان محرومیت بیداد میکند

وى اظهار داشت؛ در سطح شهرها بافت های فرسوده به وفور دیده میشود و این هم به دلیل شرایط دوران جنگ و حاشیه نشینی ایجاد شده است و ما زیرساخت های لازم را برای آنها فراهم نکرده ایم.

رییس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد؛ مشکل حاد دیگر بحث آب آشامیدنی و سیستم دفع فاضلاب است، رود کارون که در گذشته آب بسیار باکیفیتی داشته است آلوده شده است و متاسفانه قابل استفاده برای آب آشامیدنی نیست!

وى گفت؛ در خوزستان صنایع مادر و بزرگ زیادی داریم اما بیکاری سطح بالایی دارد و با وجود اینکه نیروی انسانى مستعد و باهوش در استان زیاد است اما از استان های دیگر جذب میشود.

رضایی کوچى اضافه کرد؛ دفاتر برخی از صنایع بزرگ در تهران است و مالیات بر ارزش افزوده آنها در تهران پرداخت می‌شود که خوزستان سهمی از آن نمی برد، در مجموع این استان از نظر عمرانی شرایط مطلوبی ندارد و با متوسط کشوری فاصله زیادی دارد، رفع این مشکلات یک اراده جدی نیاز دارد تا ما از این وضعیت خارج شویم.

این نماینده مجلس تاکید کرد؛ در خوزستان بحث آب و فاضلاب مطرح شد و جمع بندی کردیم و چون در آستانه بستن بودجه سال آینده هستیم و ریاست مجلس نیز از نزدیک مشکلات این استان را دیده و لمس کرده است، مردم امیدوار شده‌اند و خروجی این سفر را باید در بودجه مشاهده کنیم.

*صنایع بزرگ باید احساس مسئولیت بیشترى کنند

رضایی کوچى یادآور شد، در اهواز روزانه یک میلیون بشکه نفت برداشت می شد، صنایع بزرگ و صنعت نفت باید در قبال مردم احساس مسئولیت بیشتری کنند و نسبت به تکالیف اجتماعی بی تفاوت نباشند.

رضایی افزود؛ از مترو اهواز بازدید کردم نزدیک ۱۶ سال است که کار شروع شده است و تنها ۲۵ درصد از پروژه پیشرفت داشته است و سالها کار متوقف شده است، سرمایه های زیادی را زیر خاک برده ایم و بدون بهره وری به هدر داده‌ایم

وى با اشاره به غیبت شهردار در سفر رییس مجلس و ریاست کمیسیون ها به خوزستان تاکید کرد؛ شهردار اهواز باید در حوزه هاى عمرانى حضور پررنگ تری داشته باشد، من از متروی اهواز بازدید کردم، اما شهردار غیبت داشت و همچنین معاون عمرانی استانداری حضور نداشت، این غیبت ها قابل توجیه نیست و این عدم حضور نشان دهنده این است که شاید مشکلات خیلی برای این مسئولین اهمیت نداشته باشد.

ریاست کمیسیون عمران گفت؛ جا دارد مجموعه شورای شهر و شهرداری ورود نمایند و به بافت های فرسوده شهر سر و سامان دهند. رسیدگی به مشکلات خوزستان اراده همگانی می خواهد، دولت، مجلس، بخش خصوصی و مردم باید دست به دست یکدیگر دهند و کمک کنند تا شرایط استان خوزستان بهبود یابد.

رضایی کوچى در پایان گفت؛ صنایع بزرگ در استان خوزستان باید مالیات بر ارزش افزوده خود را از تهران به استان منتقل کنند و این پول در استان هزینه شود

گفتنى است پیش از این برخی مدیران ارشد استانی و شهرستانی از غیبت مکرر شهردار اهواز در جلسات فرمانداری اهواز از جمله جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا شورای سلامت شهرستان اهواز به انتقاد پرداختند.

 

نویسنده خبر؛ عماد صالحوند