انتخاب|خوزستان

زمان انتشار مطلب : ۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۷:۱۱ چاپ مطلب   ارسال به دوستان

فولاد اکسین خوزستان همچنان در آمد و رفت به لیگ کشتی!

فولاد اکسین خوزستان همچنان در آمد و رفت به لیگ کشتی! شرکت فولاد اکسین خوزستان همچنان برای تیم‌داری در لیگ برتر کشتی فرنگی کشور به دلیل مخالفت برخی از اعضای هیات مدیره، دچار تردید است و کشتی‌گیران این تیم نیز در بلاتکلیفی به سر می‌برند. با گذشت حدود ۲ ماه از اعلام آمادگی فولاد اکسین […]

فولاد اکسین خوزستان همچنان در آمد و رفت به لیگ کشتی!

فولاد اکسین خوزستان همچنان در آمد و رفت به لیگ کشتی!

شرکت فولاد اکسین خوزستان همچنان برای تیم‌داری در لیگ برتر کشتی فرنگی کشور به دلیل مخالفت برخی از اعضای هیات مدیره، دچار تردید است و کشتی‌گیران این تیم نیز در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

با گذشت حدود ۲ ماه از اعلام آمادگی فولاد اکسین برای شرکت در لیگ برتر کشتی فرنگی کشور و ثبت قرارداد کشتی‌گیران تیم و همچنین حضور در قرعه‌کشی مسابقات، اما همچنان حضور فولاد اکسین در این رقابت‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این تیم تاکنون یکی دو بار برای حضور در لیگ اعلام کتبی و شفاهی داشته است ولی گویا همچنان بین اعضای هیات مدیره این شرکت برای شرکت در لیگ برتر اتفاق نظر وجود ندارد و آن‌ها یک روز به حضور در لیگ، آری می‌گویند و روز دیگر منصرف می‌شوند.

این‌که چرا وقتی مسئولان امر در فولاد اکسین برای حضور در لیگ برتر کشتی با یکدیگر همدلی و اتفاق نظر نداشتند اما جهت حضور در مسابقات پا پیش گذاشتند، سرمربی تیم را مشخص کردند و همچنین اقدام به جذب بازیکن و ثبت قرارداد با آن‌ها داشتند یک طرف، بلاتکلیفی فدراسیون و جامعه کشتی خوزستان نیز طرف مهم دیگر قضیه است.

در این راستا حتی علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی، حسینی نماینده اهواز، عالمی‌نیسی فرماندار اهواز، حیدری مدیرکل ورزش خوزستان و اعضای هیات کشتی استان نیز طی مکاتبات با شرکت فولاد اکسین درخواست حضور این تیم در لیگ برتر را داشته‌اند و در حالی که مجددا مدیرعامل و برخی اعضای هیات‌مدیره موافقت شفاهی خود را اعلام کردند، گویا در جلسه هیات‌مدیره بازهم اتفاق دیگری رخ می‌دهد و نامه حضور تیم در لیگ برتر به امضای تمام اعضا نمی‌رسد. اکنون نیز کشتی‌گیران تیم هم نمی‌دانند عاقبت قراردادهایی که ثبت کردند، چه می‌شود و در نهایت تیمی وجود دارد یا خیر.

مجید قائدی، سرمربی تیم کشتی فرنگی فولاد اکسین خوزستان در این خصوص اظهارکرد: در ابتدای امر با اشتیاق و امضای آقای ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین، نامه‌ای جهت حضور این تیم در لیگ برتر کشتی فرنگی به فدراسیون ارسال ‌شد. ضمن این‌که آقای فرامرزی نیز به عنوان نماینده شرکت جهت پیگیری تیم‌داری در لیگ برتر معرفی شد. پس از آن هم با بنده برای پذیرفتن هدایت تیم و این‌که می‌خواهند تیم‌داری کنند و حتی به قهرمانی برسند، صحبت کردند که به آن‌ها گفتم دادن قول قهرمانی کار درستی نیست ولی تمام تلاشم را به کار می‌گیرم که تیم روی سکو باشد.

وی بیان کرد: بودجه تیم هم مشخص شد و همراه با دوستانی از شرکت فولاد اکسین در مسیر انجام کارهای اداری تیم‌داری در لیگ قرار گرفتیم. سپس اقدام به مذاکره با کشتی‌گیران کردیم و وقتی پای مذاکره می‌رفتیم برخی رقم‌هایی را عنوان می‌کردند که من در حد بودجه تیم نمی‌دیدم ولی در نهایت موفق شدیم یک تیم بومی و بسیار خوب را با حضور کشتی‌گیران نامی چون طاهری، کاویانی و ناصرپور که سه سهمیه جهانی‌مان هستند، ببندیم.

سرمربی تیم کشتی فرنگی فولاد اکسین خوزستان با بیان این‌که مسئولان شرکت صفر تا ۱۰۰ جذب کشتی‌گیر را به من سپرده بودند، گفت: البته با هر کشتی‌گیری که وارد مذاکره می‌شدیم با هماهنگی و مشورت آقای فرامرزی مسئول امور ورزش شرکت فولاد اکسین بود و پس از توافق و عقد قرارداد نیز برگه قرارداد کشتی‌گیران را به صورت حضوری به خدمت مسئول امور ورزش شرکت می‌بردم. یک ماه به طول انجامید تا تیم را بستیم و تا این‌جای کار نیز از این‌که مشکلی برای حضور در لیگ برتر وجود دارد، خبری نبود.

وی افزود: حتی خود من نیز در مراسم قرعه‌کشی که در فدراسیون بود شرکت کردم و قرعه خوبی هم به ما خورد و می‌توانستم جزو چهار تیم برتر هم قرار بگیریم اما کم‌کم زمزمه‌هایی در خصوص این‌که گویا مشکلی در مسیر تیم‌داری ایجاد شده است، شنیدم. گویا قضیه به این صورت بوده که مدیرعامل باشگاه وقتی پای نامه حضور تیم در لیگ را امضا می‌کند، رضایت اعضای هیات‌مدیره را به صورت شفاهی گرفته بود، در حالی که باید به صورت کتبی رضایت آن‌ها گرفته می‌شد.

قائدی بیان کرد: در این میان نیز ۲ تن از اعضای هیات‌مدیره مخالف تیم‌داری بودند که آقای حسینی نماینده اهواز، عالمی‌نیسی فرماندار اهواز و علیرضا دبیر رییس فدراسیون نیز مکاتباتی با مدیرعامل شرکت داشتند که در همین راستا شرکت فولاد اکسین اعلام کرد به دلیل بیماری کرونا و مخالفت دو نفر از اعضای هیات مدیره، از حضور در لیگ انصراف می‌دهیم. ما با مسئولان شرکت صحبت کردیم و گفتیم پس بحث قرارداد کشتی‌گیرانی که قراردادشان ثبت و فرصتی که از آن‌ها برای حضور در تیم‌های دیگر گرفته شده، چه می‌شود؟ که مجددا رایزنی شد و اعلام کردند که حضور پیدا می‌کنیم اما مجددا در جلسه اعضای هیات‌مدیره در تهران، نامه صورت جلسه حضور تیم در لیگ برتر کشتی امضا نمی‌شود.

وی گفت: البته فعلا نیز نامه عدم حضور در لیگ به صورت مکتوب به فدراسیون ارسال نشده و جامعه کشتی خوزستان امیدوار است با توجه به رویکرد خوب و همیشگی فولاد اکسین نسبت به ورزش استان، این تیم در لیگ شرکت کند. اکنون امید کشتی‌گیران تیم به استاندار خوزستان، فرماندار و دیگر نمایندگان اهواز است که جهت متقاعد کردن شرکت فولاد اکسین در رشته‌ای که ریشه در خوزستان دارد، کمک کنند. امیدوارم در نهایت نیز این کشتی‌گیران ناامید و دلسرد نشوند.

مرجع؛ ایسنا خوزستان

, ,