انتخاب|خوزستان

زمان انتشار مطلب : ۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۲:۲۳ چاپ مطلب   ارسال به دوستان
مدیرعامل فولاد خوزستان

فولاد خوزستان فراتر از ۳.۸ میلیون تن تولید خواهد کرد

فولاد خوزستان قصد دارد مطابق با برنامه ریزی صورت گرفته به تولید بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تنی دست یابد. به گزارش انتخاب خوزستان به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان ، محمد کشانی در گفت و گو با ماهنامه چیلان ورود این شرکت به زنجیره ارزش بالادست فولاد را از جمله […]

فولاد خوزستان قصد دارد مطابق با برنامه ریزی صورت گرفته به تولید بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تنی دست یابد.

به گزارش انتخاب خوزستان به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان ، محمد کشانی در گفت و گو با ماهنامه چیلان ورود این شرکت به زنجیره ارزش بالادست فولاد را از جمله دستاوردهای مهم شرکت در سال گذشته عنوان کرد و گفت: فولاد خوزستان با تملک ۶۷ درصد از سهام شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی توانست در راستای اجرایی نمودن یک استراتژی ضروری در سرمایه گذاری های شرکت گام بردارد.
وی در خصوص این طرح توضیح داد: این طرح شامل دو واحد بزرگ تولید کنسانتره و گندله سازی هرکدام با ظرفیت دو و نیم میلیون تن را شامل می شود و قابلیت زیرساخت های آن در صورت تامین سهمیه سنگ آهن تا پنج میلیون تن در هرکدام از بخش ها وجود دارد. شایان ذکر است، طرح کنسانتره سازی توسعه ملی سال گذشته و واحد گندله سازی نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به آمار تولید سال گذشته که ۳.۸ میلیون تن اسلب، بلوم و بیلت بود گفت: فولاد خوزستان سهم ۱۷ درصدی از تولید فولاد خام کشور را دارا می باشد و در سال گذشته رشد ۴.۶ درصدی را ثبت کرد. به لحاظ فروش نیز رشد ۱۷ درصدی فروش بلوم و بیلت و ۲ درصدی در کلیه محصولات در سال قبل به ثبت رسید و در نهایت سبب شد از لحاظ ارزشی فروش، رقم ۷ هزار و ۱۷۹ میلیارد تومانی برای فولاد خوزستان محقق شود که رشد ۴۹ درصدی نسبت به سال گذاشته را به ثبت رساند.
کشانی ادامه داد: در سال جاری نیز مطابق با برنامه پیش خواهیم رفت و قطعا به تولید بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تنی دست خواهیم یافت.