انتخاب|خوزستان

زمان انتشار مطلب : ۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۰:۱۶ چاپ مطلب   ارسال به دوستان

قطارحوادث تلخ در دانشگاه علوم پزشکى اهواز

قطار حوادث تلخ در دانشگاه علوم پزشکی اهواز و اطلاعیه درمانی/پرونده‌هایی که مهر «در حال بررسی» خورده‌اند! پس از وقوع هر حادثه‌ای در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مسؤولان این دانشگاه با درج اطلاعیه به عنوان مرجع برای شهروندان و رسانه‌ها سعی در مدیریت افکار عمومی دارند. انتخاب خوزستان به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، قطعاً […]

قطار حوادث تلخ در دانشگاه علوم پزشکی اهواز و اطلاعیه درمانی/پرونده‌هایی که مهر «در حال بررسی» خورده‌اند!

پس از وقوع هر حادثه‌ای در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مسؤولان این دانشگاه با درج اطلاعیه به عنوان مرجع برای شهروندان و رسانه‌ها سعی در مدیریت افکار عمومی دارند.

قطار حوادث تلخ در دانشگاه علوم پزشکی اهواز و اطلاعیه درمانی/پرونده‌هایی که مهر «در حال بررسی» خورده‌اند!

انتخاب خوزستان به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، قطعاً بروز درصدی از خطاهای سهوی در هر حرفه‌ای انکار ناپذیر است و پس از بروز هر خطا، سیستم سعی در به حداقل رساندن آن دارد، حوزه پزشکی نیز خارج از این مقوله نیست اما  با توجه به ماهیت کاری و سروکار داشتن با جان افراد به طور حتم میزان خطاها در تمام زمینه‌ها و بخش‌های آن باید به حداقل برسد تا یک خطا، خسارت جبران ناپذیری به دنبال نداشته باشد.

بر همین اساس، روز گذشته دقیقاً به فاصله ۵۴ روز از خودکشی  دو دانشجوی دانشگاه جندی شاپور اهواز، مرگ پزشک جوان بر اثر گاز گرفتگی در بیمارستان سوسنگرد  بار دیگر خبرساز شد.

مسؤولان دانشگاه اما پس از این حوادث تلخ تنها به درج اطلاعیه‌ای بسنده می‌کند و پس از مدتی معلوم نمی‌شود مقصر کیست و چه برخوردی با او صورت گرفته است.

بررسی می‌شود!

پس از فوت دو دانشجوی علوم پزشکی، فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: علت فوت این دانشجویان در دست بررسی است و کمیته بحران با حضور جمعی از پزشکان در دانشگاه تشکیل شده و موضوع در حال بررسی و پیگیری است.

توضیح رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز در خصوص مرگ چهار بیمار زن در بخش آی سی یو  بیمارستان امام خمینی(رض) اهواز هم همین بود او گفت: در حال حاضر علت مرگ این چهار بیمار توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، کارشناسان مرجع قضایی و کارشناسان پزشکی قانونی در حال بررسی موضوع هستند.

روز گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز با تایید مرگ پزشک جوان بر اثر گاز گرفتگی، ضمن تاکید بر پیگیری دقیق حادثه به ادارات بازرسی و دفتر حقوقی، دستور برخورد قانونی و عزل مقصر یا مقصرین حادثه را صادر کرد.

لزوم ورق زدن پرونده‌های خاک خورده علوم پزشکی اهواز

حدود دو ماه از خودکشی دانشجویان این دانشگاه و مرگ چهار بیمار بیمارستان امام خمینی اهواز گذشته است اما تا کنون کسی از  نتایج «بررسی‌های» دانشگاه علوم پزشکی که هر بار و پس از هر حادثه‌ای دست‌مایه‌ مسؤولان این دانشگاه در اطلاعیه‌های خود شده‌است خبر ندارد.

البته اگر تاریخ خطاهایی که در بیمارستان‌های حوزه علوم پزشکی رخ داده را بیشتر ورق بزنیم تنوع این خطاها از  مرگ ۴ بیمار دیالیزی در بیمارستان سینا و مرگ مادر پس از زایمان در بیمارستان سوسنگرد گرفته  تا مرگ دو خواهر اهوازی بر اثر مصرف  دارو و… به این فهرست اضافه خواهند شد.

آیا وقت آن نرسیده نتیجه بررسی این همه پرونده بدون پاسخ در علوم پزشکی اهواز روشن شود و با مقصرین برخورد صورت بگیرد؟ آیا پنهان کاری مسئولان علوم پزشکی اهواز موجب بی اعتمادی مردم به متولیان بخش سلامت استان نمی‌شود؟

مرجع فارس