انتخاب|خوزستان

زمان انتشار مطلب : ۱۴۰۰/۰۳/۲۵ - ۱۰:۳۰ چاپ مطلب   ارسال به دوستان

مردم با اغماض از نگاه قومیتی، در انتخابات شورای شهر شرکت کنند

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مردم باید با اغماض از نگاه قومیتی در انتخابات شورای شهر شرکت کنند؛ این نگاه بدبختی و بیچارگی است. اگر هر کدام از اعضای شورا مربوط به یک جریان باشند هرگز با هم توافق نمی‌کنند. حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد امروز (۲۴ خردادماه) در دیدار با نوجوانان رأی […]

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مردم باید با اغماض از نگاه قومیتی در انتخابات شورای شهر شرکت کنند؛ این نگاه بدبختی و بیچارگی است. اگر هر کدام از اعضای شورا مربوط به یک جریان باشند هرگز با هم توافق نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد امروز (۲۴ خردادماه) در دیدار با نوجوانان رأی اولی اظهار کرد: خداوند ذاتاً کریم است و انسان یکی از مظاهر کرامت خداوند به شمار می‌رود. انسان خلیفه خداوند است و باید ویژگی‌های خداوندی را در خود ظهور دهد.

وی در توضیح معنی واژه “کریم” گفت: براساس فرموده امام علی(ع) سه چیز ما را به بزرگواری راهنمایی می‌کند و ویژگی‌های انسان‌های کریم شامل حسن خلق، کظم غیض و نادیده گرفتن خطاهای دیگران است.

موسوی‌فرد درباره مناظرات انتخاباتی گفت: مناظرات ما را به یاد ترامپ انداخت؛ تربیت‌شدگان فرهنگ غربی پا جای پای غربیان گذاشتند. دومین شخص نظام اسلامی باید عصاره همه خوبی‌ها باشد. ایران اسلامی با آن‌ طرف آبی‌ها متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه انسان مؤمن ممکن است آلوده به گناه باشد اما هرگز دروغ نمی‌گوید، افزود: انسان دروغگو ایمانش کامل نیست و نه تنها لیاقت ندارد در ریاست جمهوری باشد بلکه لیاقت ندارد در هیچ جای نظام هم باشد. باید ساختارهای تأیید صلاحیت کاندیداها اصلاح شود و این کار را هم مجلس باید انجام دهد. گفتارهای کاندیداها باید مستدل باشد و اگر هر یک از آن‌ها نتوانست صحبت‌هایش را ثابت کند باید رد صلاحیت شود.

وی گفت: ما به مردم نمی‌گوییم به چه کسی رأی دهند؛ ما تنها مردم را دعوت به مشارکت می‌کنیم و ویژگی‌های اصلح را می‌گوییم. مردم باید بدانند که اعضای شورای اسلامی شهری مثل اهواز باید دارای ویژگی‌هایی همچون کارآمدی، تدین، صداقت و تخصص باشند.

موسوی‌فرد افزود: مردم باید با اغماض از نگاه قومیتی در انتخابات شورای شهر شرکت کنند؛ این نگاه بدبختی و بیچارگی است. اگر هر کدام از اعضای شورا مربوط به یک جریان باشند هرگز با هم توافق نمی‌کنند. با یک بارندگی کوچک در اهواز شهر به هم می‌ریزد و دائم هم روی آنتن هستیم و آبروی ما لکه‌دار می‌شود.

وی گفت: ما مردم هستیم که شورای شهر توانمند را انتخاب می‌کنیم. این نگاه که بگوییم فلان فرد هم‌عشیره، دوست یا هم‌قوم من است باید از بین برود. ۱۳ نفر همدل، کارآمد و متخصص باید در کنار هم باشند. ضعف در مدیریت، با انتخاب درست حل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر لزوم انتخاب درست مردم، تصریح کرد: برای بخشی از مشکلات، مسئولان مقصر هستند و ما مردم باید بدانیم که نماینده شورای شهر و روستا منتخب ما است بنابراین در فرصت باقی مانده فکر کنیم. در این میان وظیفه رأی اولی‌ها این است که این شاخص‌ها را تبیین کنند. ما هم هرگز نخواهیم گفت به چه کسی رأی دهید بلکه راهبرد کلی را خواهیم گفت.

, ,