- پایگاه خبری انتخاب خوزستان – اخبار مهم و به روز خوزستان - http://entekhab-khouzestan.com -

معاون اقتصادی رییس جمهور در نشست با مدیرعامل توسعه نیشکر تاکید کرد؛ حمایت همه جانبه دولت از صنعت توسعه نیشکر

20220923_143111 [1]

دکتر محسن رضایی: دستاوردها و موفقیت‌های صنعت نیشکر در تولید و اشتغال پایدار را ستود و از اقدامات مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و سایر مسئولین استانی در بازسازی هفت‌تپه و قرار گرفتن این شرکت بر ریل تولید، قدردانی کرد.

معاون اقتصادی رییس جمهور در حاشیه سفر به خوزستان و حضور در آیین رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در اهواز به مناسب فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، با مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر محسن رضایی در این دیدار، صلابت ایران اسلامی را مرهون مجاهدت‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس است و بر امتداد این مجاهدت‌ها در «جبهه اقتصادی» تاکید کرد.

وی نقش بنگاه‌های اقتصادی کلان در این جبهه اقتصادی را حیاتی برشمرد و تلاش‌ها آن‌ها را گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست که به خودکفایی کشور منجر می‌شود.

معاون اقتصادی رییس جمهور در ادامه، دستاوردها و موفقیت‌های صنعت نیشکر در تولید و اشتغال پایدار را ستود و از اقدامات مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و سایر مسئولین استانی در بازسازی هفت‌تپه و قرار گرفتن این شرکت بر ریل تولید، قدردانی کرد.

سوددهی نیشکر نشان از همت مدیران و کارگران دارد

به گفته دکتر محسن رضایی، سوددهی صنعت نیشکر علی‌رغم بحران‌هایی نظیر خشکسالی، نشان از برنامه‌ریزی مدیران و همت کارگران این صنعت در تولید محصول استراتژیک شکر و سایر صنایع جانبی دارد.

وی در پایان از حمایت همه جانبه دولت از صنعت نیشکر خبر داد و تاکید کرد، در سال مزیّن به تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، عزم دولت سیزدهم برای رونق واحدهای تولیدی و صنعتی بنا گذاشته شده و در این مسیر از هیچ حمایتی فروگذار نمی‌کنیم.

مصوبه سران قوا، گامی مهم برای پیشرفت نیشکر هفت‌تپه است

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در دیدار با معاون اقتصادی رییس جمهور، گزارشی از آخرین وضعیت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و همچنین وضعیت بازسازی هفت‌تپه و تولید در این واحد صنعتی ارائه داد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری در این دیدار، ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، بر ادامه راه حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس، در جبهه تولید تاکید کرد.

به گفته او، اراضی صنعت نیشکر، روزگاری صحنه نبرد حق علیه باطل بود و امروز به سنگری برای تولید و اقتصاد مقاومتی تبدیل شده و در زمین‌های لم‌یزرع و پر از مین، نیشکر قد کشیده است.

گامی در راستای پیشرفت هفت‌تپه

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در ادامه، مصوبه اخیر سران قوا را قوت قلبی برای کارگران هفت‌تپه دانست و واگذاری «مالکیت» این واحد نیشکری را به توسعه نیشگر، گامی در راستای پیشرفت هفت‌تپه عنوان کرد.

تیرماه امسال، «مالکیت» این واحد نیشکری در آستانه عید غدیر خم، با مصوبه سران قوا، به شرکت توسعه نیشکر واگذار شد و با واگذاری آن موجِ شادی در گوشه گوشه این شرکت نیشکری پیچید.

ناصری ضمن قدردانی از حمایت دولت از صنعت نیشکر، بر برنامه‌ریزی و تلاش برای بازگشت این واحد نیشکری به ظرفیت تولید اسمی تاکید کرد و بیان داشت، بر اساس طرح تدوینی سه ساله، هفت‌تپه به عنوان هشتمین طرح توسعه نیشکر به ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن شکر در سال می‌رسد.

وی افزود: امروز با حمایت دولت و همدلی کارگران، نفسی تازه در کالبد هفت‌تپه دمیده شده و با احیای اراضی نیشکر، هفت‌تپه مهیای بازگشت به دوران طلایی است.

دکتر ناصری در پایان، بر حرکت صنعت نیشکر در مدار شعار سال تاکید کرد و بیان داشت، با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» گام برمی‌داریم.