انتخاب|خوزستان

زمان انتشار مطلب : ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ - ۲۳:۲۸ چاپ مطلب   ارسال به دوستان

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد ضرورت درختکاری برای مبارزه با ریزگردها در خوزستان

 نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: برای مبارزه با ریزگردها باید به سمت درختکاری برویم. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد نبی موسوی‌فرد در حاشیه مراسم کاشت نهال در اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۱۴ اسفندماه) انجام شد، اظهار کرد: در استان خوزستان و کل کشور نیاز به درختکاری وجود دارد؛ متاسفانه فرهنگ درختکاری مقداری […]

 نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: برای مبارزه با ریزگردها باید به سمت درختکاری برویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد نبی موسوی‌فرد در حاشیه مراسم کاشت نهال در اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۱۴ اسفندماه) انجام شد، اظهار کرد: در استان خوزستان و کل کشور نیاز به درختکاری وجود دارد؛ متاسفانه فرهنگ درختکاری مقداری کمرنگ شده که باید به آن توجه ویژه شود زیرا دلیل عمده ریزگردها اگر دقت کنیم، همین موضوع است.

وی افزود: سیاست دولت این است که به سمت و سوی کاشت درختان مثمر برود. اگرچه درختان غیرمثمر در برخی مناطق حتما باید کاشته شود اما عموما باید از درخت‌هایی استفاده شود که گذشته بر اینکه فضا را دلنشین و در تصفیه هوا دخالت می‌کنند، مثمر نیز باشند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: انشاءالله مردم به سمت و سویی بروند که حداقل هر نفر یک درخت بکارد مخصوصا برای مبارزه با ریزگردها باید به سمت درخت‌کاری برویم.

وی افزود: درخت نخل در اغلب مناطق جواب می‌دهد. در برخی استان‌ها حتی در بلوارها درختانی که متناسب با فضای اقلیمی ما است، کاشت می‌شود. در اهواز و برخی شهرها این اتفاق افتاده اما خواهشم این است که از درختانی استفاده شود که مثمر هستند.