انتخاب|خوزستان

زمان انتشار مطلب : ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ - ۱۵:۵۲ چاپ مطلب   ارسال به دوستان

هوای ۴ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم/ مه ‌گرفتگی شعاع دید را در شوش به صفر رساند

هوای چهار شهر خوزستان بر اساس اعلام سامانه پایش هوای کشور  امروز  برای گروه های حساس ناسالم است. به گزارش انتخاب خوزستان  به نقل از روابط عمومی هواشناسی، هوای چهار شهر خوزستان بر اساس اعلام سامانه پایش هوای کشور  امروز  ناسالم برای گروه های حساس است.بر اساس اعلام این سامانه شاخص هوای اهواز ۱۰۹، شوشتر ۱۰۰، شادگان ۱۱۶ […]

  • هوای 4 شهر خوزستان در وضعیت ناسالم/ مه ‌گرفتگی شعاع دید را در شوش به صفر رساند

هوای چهار شهر خوزستان بر اساس اعلام سامانه پایش هوای کشور  امروز  برای گروه های حساس ناسالم است.

به گزارش انتخاب خوزستان  به نقل از روابط عمومی هواشناسی، هوای چهار شهر خوزستان بر اساس اعلام سامانه پایش هوای کشور  امروز  ناسالم برای گروه های حساس است.بر اساس اعلام این سامانه شاخص هوای اهواز ۱۰۹، شوشتر ۱۰۰، شادگان ۱۱۶ و سوسنگرد ۱۲۹ ثبت شده است.

همچنین شاخص هوای شهرهای بهبهان، اندیمشک، دزفول و ماهشهر قابل قبول اعلام شده است.بر اساس اعلام این سامانه افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی ، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا برای گروه های حساس ناسالم است باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

شاخص AQI معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است.

این شاخص به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

وقوع پدیده مه شعاع دید را در شوش به صفر کاهش رساند

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز اظهار داشت: وقوع پدیده مه امروز شعاع دید را در شوش به صفر کاهش داد.

محمد سبزه زاری اظهار داشت:  شعاع دید در بستان ۵۰، شوشتر، آغاجاری، ایذه، و اهواز ۱۰۰، امیدیه و رامهرمز ۲۰۰، گتوند، دزفول و لالی ۵۰۰، بهبهان ۹۰۰ و شادگان یک هزار متر گزارش شده است.

وی افزود:  نسبت به وقوع پدیده مه یا مه رقیق و کاهش دید افقی از اواخر وقت شامگاه سه شنبه تا اواسط روز شنبه آینده در بیشتر مناطق خوزستان به ویژه مرکز ، نیمه شرقی ، شمالی و جنوب شرقی و جاده‌های استان و نیز کاهش دما تا روز جمعه هَشدار سطح نارنجی صادر کرد.

سبزه زاری گفت:پدیده مه غلیظ در خوزستان از صبح امروز چهارشنبه پیش بینی شده به ویژه برای صبح پنجشنبه و جمعه در مرکز استان باعث اخلال شدید در پرواز صبحگاهی هواپیماهای مسافری می‌شود.