- پایگاه خبری انتخاب خوزستان – اخبار مهم و به روز خوزستان - http://entekhab-khouzestan.com -

هویت پیکر پاک و مطهر شهید گمنام تدفین شده در شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران پس از ۳۴ سال شناسایی شد

وی افزود: این شهید والامقام همراه با یک شهید دیگر به‌عنوان شهید گمنام دفاع مقدس در سال ۱۳۹۹ با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان استانی و جمعی از کارکنان شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز تشییع شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: پس از برگزاری آیین تشییع، پیکر این شهید والامقام در یادمان شهدای شرکت آرام گرفت و زیارتگاه عاشقان و کارگران زحمتکش این مجموعه شد.

وی تصریح کرد: به لطف خدا و پس از ۲ سال از زمان تشییع، پیکر یکی از شهدای گمنام آرمیده در این مکان صنعتی شناسایی و محرز شد که شهید «پرویز پوردل» نام دارد و از شهدای دوران دفاع مقدس استان تهران است.

سرتیپ دوم پاسدار حاجتی بیان کرد: این شهید‌والامقام ساکن اسلامشهر استان تهران و از نیروهای ژاندارمری سابق بوده که در دوران دفاع مقدس به سربازی اعزام و در دوران خدمت همراه با دیگر رزمندگان اسلام به جبهه اعزام شده است.

وی اظهار داشت: شهید پوردل در روز ۲۱ تیرماه سال ۱۳۶۷ به فیض شهادت نائل آمد ولی پیکر پاکش در منطقه باقی ماند و جاویدالاثر شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: پس از چندین سال غم فراق و غربت، پیکر مطهر شهید «پرویز پوردل»، با تلاش گروه‌های تفحص شهدا کشف و شناسایی و به‌عنوان شهید گمنام در اهواز آرام گرفت و اکنون پس از گذشت ۳۴ سال از زمان شهادت، هویت پیکر مطهر این شهید والامقام از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است.
شایان ذکر است مراسم حضور خانواده شهید در اهواز و چگونگی آیین ادای احترام به این شهید عزیز در گروه ملی متعاقبا از طریق رسانه‌های رسمی و روابط عمومی و امور بین الملل شرکت اعلام خواهد شد.