- پایگاه خبری انتخاب خوزستان – اخبار مهم و به روز خوزستان - http://entekhab-khouzestan.com -

پروژه‌های طرح ضربتی فاضلاب اهواز باید پیش از شروع بارندگی تکمیل شوند

پروژه‌های طرح ضربتی فاضلاب اهواز باید پیش از شروع بارندگی تکمیل شوند [1]

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: تکمیل پروژه‌های طرح ضربتی فاضلاب اهواز پیش از شروع بارندگی ضروری است و مدیران شرکت‌ آب و فاضلاب و شهرداری اهواز باید با نظارت دقیقتر بر روند اجرایی این پروژه‌ها نسبت به پیشرفت کار ، حساس باشند.

امید بن‌عباس روز شنبه در نشست بررسی و ارزیابی روند اجرایی پروژه‌های طرح اضطراری(ضربتی) آبگرفتگی در اداره کل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت: مصوباتی که پیرامون بحث آبگرفتگی تصویب شده است باید در موعد مقرر انجام شوند با وجود اینکه از وضعیت اعتباری آگاه هستیم و می‌دانیم کار در این شرایط سخت است اما هیچ توجیهی در تعلل در روند طرح ضربتی فاضلاب و آب‌های سطحی از سوی هیچ دستگاهی پذیرفته نیست.
وی افزود: بررسی روند اجرایی پروژه‌های مناطق شهری مختلف اهواز نشان می‌دهد هماهنگی خوبی میان شهرداری و شرکت آبفا وجود دارد تنها در ۲ منطقه این هماهنگی نسبت به دیگر مناطق کمتر است که انتظار می‌رود این ۲ منطقه نیز هماهنگی و همکاری خود را افزایش دهند.
وی تاکید کرد: نقاط آبگیر همچون زیرگذرها، جاده‌های ساحلی، پل‌ها و … باید به طور کامل شناسایی شوند و تجهیزات اضطراری پیش از شروع بارندگی و از هم‌اکنون به منظور پیشگیری از هر گونه آبگرفتگی در آن نقاط مستقر و نصب شوند.
به گزارش ایرنا براساس طرح ضربتی آبگرفتگی در اهواز ۶۰ نقطه در مناطق هشتگانه اهواز شناسایی شده که بناست تا پیش از شروع بارندگی به صورت مشترک از سوی شرکت آب و فاضلاب اهواز و شهرداری اهواز اصلاح و ساماندهی شوند.
اصلاح و ساماندهی شبکه فاضلاب، لوله‌گذاری، لایروبی و جلوگیری از انسداد کانال‌های فاضلاب، تکمیل پروژه‌های مشترک شرکت آب و فاضلاب و شهرداری اهواز تا پایان آبان ماه، افزایش تعداد پمپ‌ها و نصب و راه‌اندازی در نقاط بحرانی پیش از شروع بارندگی و … از جمله اقدامات طرح ضربتی آبگرفتگی است.

مرجع خبر؛ ایرنا