- پایگاه خبری انتخاب خوزستان – اخبار مهم و به روز خوزستان - http://entekhab-khouzestan.com -

پلمپ ۵ نانوایی در حوزه غرب شهرستان اهواز

دکتر مهران احمدی بلوطکی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از پلمپ ۵ محل نانوایی تحت حوزه غرب اهواز با همکاری نیروی انتظامی شهرستان خبر داد. 

به گزارش انتخاب خوزستان دکتر مهران احمدی ضمن ابراز نگرانی از رعایت نشدن دستورالعمل ها و موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی گفت: سلامت مردم خط قرمز حوزه دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت بوده و در این زمینه هیچگونه ملاحظه کاری پذیرفته نیست .
وی با بیان خطر شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ در بین شهروندان، رعایت کردن شیوه نامه های بهداشتی را از وظیفه تمام اقشار از جمله اصناف دانست و تصریح کرد: در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی باید موازین بهداشت فردی، بهداشت وسایل و ابزار کار و بهداشت ساختمان و بویژه در شرایط کنونی تمام پروتکل های بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا ویروس رعایت گردد.
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز ضمن قدردانی از اداره نظارت بر اماکن عمومی خوزستان اظهار داشت: نانواییان مذکور علی رغم تذکرات متعدد و پلمب آنها در طول ماههای گذشته متاسفانه اقدام به فک پلمپ غیر قانونی نموده و قوانین بهداشتی و انتظامی را بی اهمیت شمردند.
وی گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده و اخذ دستور قضایی نسبت به پلمب مجدد و بازداشت تمام متصدیان وقت این محلها اقدام، انشعاب گاز و برق این محلها قطع و تمام متصدیان روانه زندان شدند .
احمدی بلوطکی در همین راستا ضمن تشکر از مقام قضایی، خطاب به متصدیان اصناف که موازین بهداشتی را رعایت ننموده و نسبت به فک پلمب های غیرقانونی اقدام می نمایند، گفت: جرائم سنگینی در انتظار متخلفان بهداشتی که سلامت مردم را بخطر می اندازند خواهد بود .
وی ضمن درخواست از شهروندان عزیز اهوازی جهت رعایت نمودن توصیه های بهداشتی و خودداری از ترددهای غیرضروری در سطح شهر، گفت: امید است با تلاش و همت سازمانهای متولی و همکاری مردم اقدامات موثری در جهت کنترل بیماری کووید ۱۹ صورت گیرد،
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز سامانه ۱۹۰ را برای اعلام شکایت مردمی معرفی و گفت: مردم می توانند تمام تخلفات بهداشتی مشاهده شده را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند تا کارشناسان بهداشت محیط در اسرع وقت نسبت به پیگیری موارد اقدام نمایند .