- پایگاه خبری انتخاب خوزستان – اخبار مهم و به روز خوزستان - http://entekhab-khouzestan.com -

۲هزار و۳۵میلیارد ریال به بازسازی مناطق آبگرفته خوزستان اختصاص یافت

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان؛

*۲هزار و۳۵میلیارد ریال به بازسازی مناطق آبگرفته خوزستان اختصاص یافت*

 

 

انتخاب خوزستان: مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: افزون بر ۲ هزار و ۳۵ میلیارد ریال اعتبار به صورت هزینه ای برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از آبگرفتگی خوزستان در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد.

امید بن‌عباس شامگاه دوشنبه در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آبگرفته خوزستان اظهار داشت: در پی فعالیت یک سامانه بارشی در آذر ماه جاری برخی نقاط استان از جمله ماهشهر، چمران، بندر امام خمینی(ره) و مناطقی از اهواز دچار آبگرفتگی شدند که به منظور جبران خسارت پیشنهادی به هیات دولت ارسال شد که نهایتا این پیشنهاد به تصویب هیات دولت رسید و برای اجرا ابلاغ شد.

وی با تشریح چگونگی این کمک‌ها بیان کرد: بدین منظور کمک بلاعوض برای نوسازی تا سقف یک هزار واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی و تجاری به ازای هر واحد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض برای تامین لوازم معیشتی واحدهای مسکونی آسیب دیده به ازای هر واحد تا سقف مبلغ۱۵۰ میلیون ریال و کمک هزینه اسکان موقت تا سقف یک هزار واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: همچنین مبلغ چهار هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت با نرخ بهره چهار درصد در مناطق روستایی و بهره پنج درصد در مناطق شهری با راهبری بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور جبران خسارات ناشی از آبگرفتگی مناطق مسکونی استان خوزستان با ضمانت زنجیره ای پرداخت می‌شود.

وی گفت: باید ظرف مدت زمان مشخص تعهد دولت را در سریع ترین زمان ممکن در اختیار آسیب دیدگان ناشی از بارندگی اخیر قرار دهیم.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با تاکبد بر اینکه بدهی، معوقات و چک برگشتی آسیب دیدگان مانع از دریافت تسهیلات نخواهد بود افزود: بیش از ۵۰ ارزیاب کار ارزیابی منازل دچار آبگرفتگی را در شهرستان‌های ماهشهر، اهواز، کارون و هندیجان شروع کردند که ظرف یک هفته آینده ارزیابی به اتمام می‌رسد.

بن‌عباس گفت: بنا برگزارش بنیاد مسکن خوزستان تاکنون ۲۵۵ واحد احداثی، ۶۴۸ واحد تعمیری و یک هزار و ۷۲۱ مورد معیشتی در استان خوزستان ارزیابی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در آبگرفتگی امسال واحد آسیب دیده که احداثی تلقی شود یعنی دچار تخریب شده نداشتیم اما به دلیل اینکه برخی واحدهای مسکونی دچار آبگرفتگی کد ارتفاعی پایین تری دارند یا در سکونت گاه های غیر رسمی هستند پیشنهاد نوسازی یک هزار واحد داده شد که برای احداث این منازل اقدام می شود.