انتخاب|خوزستان

زمان انتشار مطلب : ۱۴۰۲/۰۸/۱۵ - ۱۹:۲۳ چاپ مطلب   ارسال به دوستان

معاون درمان علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد آماده‌باش اورژانس‌ها در پی آلودگی هوا در اهواز

سال گذشته مصوبه تامین ۱۵ دستگاه ونتیلاتور کمک تنفسی را داشتیم اما همچنان ابتر مانده است. با توجه به نیاز مبرم دانشگاه به ویژه برای بیماران بدحال  و دچار مشکلات تنفسی، امیدواریم سریعتر این دستگاه‌ها تامین شوند. افزایش ۲۰ درصدی مراجعه به بیمارستان‌ها در خوزستان معزی با اشاره به مراجعه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار […]

سال گذشته مصوبه تامین ۱۵ دستگاه ونتیلاتور کمک تنفسی را داشتیم اما همچنان ابتر مانده است. با توجه به نیاز مبرم دانشگاه به ویژه برای بیماران بدحال  و دچار مشکلات تنفسی، امیدواریم سریعتر این دستگاه‌ها تامین شوند.

افزایش ۲۰ درصدی مراجعه به بیمارستان‌ها در خوزستان

معزی با اشاره به مراجعه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها در شش ماه نخست امسال بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال میزان مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها نسبت به مدت مشابه ۲۰ درصد، بستری‌ها ۲۰ درصد، عمل‌های جراحی ۱۰ درصد و خدمات در حوزه اربعین ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌اند.

وی افزود: ضریب اشغال تخت در بیمارستان‌های خوزستان از ۶۲ درصد به ۶۴ درصد رسیده است؛ ضریب اشغال بالای ۶۰ درصد نشان دهنده این است که باید اقدامات اساسی در این زمینه انجام شود تا بتوانیم جوابگوی تمام استان خوزستان باشیم.

افزایش مراجعه به بیمارستان‌ها با افزایش شاخص آلودگی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به اینکه همیشه یک سر بحران در استان دائم‌البحران خوزستان، مربوط به بهداشت و درمان است، باید همه دست به دست هم دهیم تا عوارض ناشی از این وضعیت روز به روز کاهش یابد.

معزی با اشاره به تاثیر آلودگی هوا در افزایش بیماران تنفسی تصریح کرد: هر زمان که شاخص آلودگی هوا افزایش می‌یابد میزان مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها نیز افزایش می‌یابد.