انتخاب|خوزستان

زمان انتشار مطلب : ۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۲:۳۶ چاپ مطلب   ارسال به دوستان

 بیش از یک میلیون نفر در سکونتگاه های غیر رسمی و بافت فرسوده خوزستان زندگی می کنند مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان‌گفت: بیش از یک میلیون نفر در خوزستان در سکونت گاه های غیر رسمی و بافت فرسوده و ناکارآمد زندگی می کنند. انتخاب خوزستان به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه […]

بیش از یک میلیون نفر در سکونتگاه های غیر رسمی و بافت فرسوده خوزستان زندگی می کنند

 بیش از یک میلیون نفر در سکونتگاه های غیر رسمی و بافت فرسوده خوزستان زندگی می کنند

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان‌گفت: بیش از یک میلیون نفر در خوزستان در سکونت گاه های غیر رسمی و بافت فرسوده و ناکارآمد زندگی می کنند.

انتخاب خوزستان به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، رضا رضایی در جلسه هماهنگی و بررسی عملکرد مجموعه راه و شهرسازی استان که با حضور نماینده وزیر راه و شهرسازی در ستاد بررسی مشکلات خوزستان برگزار شد؛ اظهار کرد: در خوزستان همه شقوق حمل‌و نقل از جمله ریلی، هوایی، جاده ای و دریایی وجود دارد و باید به همه این ظرفیت های استان خوزستان توجه کرد.

وی افزود: جایگاه خوزستان در بحث جا به جایی بار که به سراسر کشور حمل می شود، دوم است و این امر خسارت و مشکلات زیادی را برای جاده های خوزستان به وجود آورده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: این امر باعث بروز خسارت های فراوان به جاده های خوزستان می شود و همچنین هزینه های نگهداری را افزایش می دهد و از این رو باید به جاده های خوزستان به صورت ویژه نگاه کرد.

رضایی گفت: مردم در خوزستان انتظار دارند از این استان به مرکز کشور جاده های ایمن و با ایمنی بالا احداث شود تا بتوانند با خیال راحت در محورهای مواصلاتی تردد کنند.

وی با اشاره به مشکلات بافت فرسوده شهری و حاشیه نشینی در خوزستان افزود: مطالعات ۲۹ شهر استان با جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون نفر انجام شده است که از این میزان بیش از یک میلیون نفر در خوزستان در سکونت گاه های غیر رسمی و بافت فرسوده زندگی میکنند.

رضایی خاطرنشان کرد: بیشتر این جمعیت در شهرهای اهواز، ماهشهر، آبادان و مسجدسلیمان ساکن هستند.

, , ,