- پایگاه خبری انتخاب خوزستان – اخبار مهم و به روز خوزستان - http://entekhab-khouzestan.com -

یک اتفاق نادر در ورزش خوزستان

مدیرکل ورزش و جوانان استان خبر داد

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به یک اتفاق بزرگ برای ورزش استان، گفت: تفاهم‌نامه ساخت ۵۰ سالن ورزشی چند منظوره، ۳۰۰ زمین چمن مصنوعی و ۵۰ سالن تمرینی در استان خوزستان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان به زودی بین استانداری خوزستان و وزارت ورزش منعقد می‌شود.

افشین حیدری در خصوص جلسه با وزیر ورزش با حضور استاندار خوزستان، اظهارکرد: در این جلسه  وزیر ورزش اعلام کرد که آمادگی تامین اعتبار جهت تکمیل تمام پروژه های ۸۰ درصد خوزستان را با کمک استان دارد.* ضمن این که در خوزستان ۳۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد داریم که با اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ها، تکمیل و افتتاح خواهند شد.
وی با اشاره به یک اتفاق بزرگ برای ورزش خوزستان، گفت: همچنین در این جلسه توافق شد که تفاهم نامه ساخت ۵۰ سالن ورزشی چند منظوره، ۳۰۰ زمین چمن مصنوعی و ۵۰ سالن تمرینی در استان خوزستان به زودی بین استانداری خوزستان و وزارت ورزش منعقد شود. اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه ها ۵۰۰ میلیارد تومان، ظرف مدت ۲ سال است. ضمن این که توزیع این اماکن و زمین چمن ها بر اساس سرانه ورزشی و مناطقی که سرانه ورزشی ضعیف‌تری دارند، خواهد بود.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: با اجرای این پروژه‌ها، سرانه ورزش خوزستان، بیش از ۶۰۰ هزار متر مکعب افزایش پیدا می‌کند و این یک اتفاق نادر است و چنین کار بزرگی تنها در خوزستان در حال انجام است. به هر حال باتوجه به این که خوزستان هشت سال درگیر جنگ تحمیلی بود و بعد نیز اماکن ورزشی در اولویت بازسازی نبودند و کمبود اماکن ورزشی در برخی نقاط استان مشهود است، اجرای این پروژه ها تاثیر بسزایی در روند ورزش استان خواهد داشت.